NetPsych nyhedsbrev d. 22-01-2007

Email icon Emne: Afbud

Afbud

Nyhedsbrev Netpsych nr. 4 årgang. 7 dato: 22-01-2007









Afbud




Så sidder jeg atter på min arbejdsplads og er en lille smule forarget på mine patienter. Det er ellers travle dage, og det er svært at finde plads i min kalender til alle de samtaler jeg skal have gennemført inden jeg skal slutte på afdelingen, så der er skåret ned på pauser og kolegial gensidig orientering, ligesom jeg ikke har planlagt litteraturgennemgang eller forskningsaktiviteter. Kalenderen bugner med mange forvisitationer og behandlinger.

Så kommer jeg på arbejde og mødes atter med mine sekretærers notater i journalen. Mange udebliver uden afbud, nogle ringer en time før aftalt tid med en gennemskueligt undskyldning men skal da have en ny tid om 14 dage og med et slag er min arbejdsdag blevet til en betalt afspadseringsdag, hvor jeg så kan hygge mig med mine kolleger, læse i litteraturen og i det hele taget drive den af på det offentliges regning. Jeg vover den påstand, at hvis patienterne overholdt deres del af aftalerne vil venteliste problematikken være løst. Jeg spilder ganske enkelt al for megen tid med patienter der er klar over at tilbudet er gratis og uforpligtigende.

En politisk ukorrekt måde at løse dette dumme problem vil være at opkræve et gebyr for henvendelse til sygehus. Det skal ikke koste en bondegård, men blot en påmindelse om, at vi sidder mange og hygger os på det offentliges regning mens patienterne udebliver og bagefter brokker sig over for lang ventetid. Jeg er således blevet suveræn til at løse Sudoku opgaver med henvisning til de mange ufrivillige pauser i løbet af dagen.











Venlig hilsen


Erik Kjærsgaard - speciallæge / Netpsych




Kommentarer, kritik, ros og forslag til: E-mail: erik@netpsych.dk

NB tjek altid: Netpsych.dk for de seneste nyheder indenfor psykologi og psykiatri.


Ønsker du ikke længere at modtage NetPsych.dk's nyhedsbrev, kan du afmelde dig her: Netpsychs nyhedsbrev.






«« Tilbage